Om oss

Pålitlighet sedan 1984

Företaget Konrev, Konsultation & Revision AB grundades redan 1984 och är ett modernt och lyhört revisionsföretag, se oss gärna som din högra hand vad beträffar ekonomisk vägledning, redovisning och revision. Vi arbetar med små– och medelstora bolag i alla branscher. Vårt kontor finns i Hovås, ett stenkast från havet.
Att besöka oss är enkelt, du får ett trevligt mottagande av vår receptionist och bilen ställer du precis utanför dörren.

2018 utökades kompetensen i bolaget när bolaget gick ihop med redovisningsbyrån Redovisa Rätt i Väst AB.
Tillsammans kan vi hjälpa våra kunder med en helhetslösning inom ekonomi. 

Tack vare våra omfattande kunskaper inom området kan vi, utöver traditionell redovisning och revision, även ge dig goda ekonomiska råd i ett större perspektiv. Konrev AB:s ambition är att erbjuda en modern redovisnings– och revisionstjänst som minimerar det oroliga pirret i magen för alla inblandade och maximerar möjligheterna till ett bra företagande.

På Konrev Konsultation och Revision AB arbetar idag fem stycken auktoriserade revisorer, samt assistenter. Tre auktoriserade redovisningskonsulter och fem redovisningskonsulter. Vi alla är medlemmar och anslutna till

branschorganisationen för revisorer, rådgivare och redovisningskonsulter.

Ledig tjänst:

Administratör/receptionist med både service och administrationskunskaper.

Till den här rollen söker vi dig som brinner för service, har ett prestigelöst förhållningssätt och är strukturerad i ditt arbete. I rollen som receptionist är du bolagets ansikte utåt, vilket innebär att du bidrar till att skapa en välkomnande stämning och ger ett professionellt mottagande. Som person är du uppmärksam, lyhörd och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden och bolagets anställda i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa ditt beteende till olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Du har ett öga för detaljer ser till att alla gemensamma utrymmen inklusive kök är rena och i ett presentabelt skick.

Vi önskar god datavana då du har hand om hemsidan med uppdateringar av nyheter samt vår LinkedIn sida. Du ska även hjälpa till att uppdatera mallar, göra digitala inlämningar till både Skatteverket och Bolagsverket.  Ett plus är om du har kunskaper inom löneadministration då du kommer att arbeta med att upprätta löner får några av bolagets kunder. 

Tjänsten består bland annat av:

  • Agera support i det dagliga administrativa arbetet.
  • Kontorsadministration såsom fylla på kaffemaskin, inkommande-& utgående post, välkomna besökare, se till att kontoret är rent, fräscht och presentabelt.
  • Stöd till alla anställda.
  • Beställa kontorsmaterial.
  • Svara i företagets växel och koppla vidare till relevant person vid behov.
  • Löneadministration.
  • Uppdatera hemsidan, mallar, upprätta checklistor samt digitala inlämningar till myndigheter.

För mer information om tjänsten, kontakta Karin Niklasson karin@konrev.se. Ansökningar skickas till info@konrev.se.